Functieomschrijving
Als medewerker Purchase sta je samen met je collega’s in voor de aankopen van de firma (grondstoffen, hulpgoederen, wisselstukken en algemene aankopen). Je onderhandelt de prijsafspraken en aankoopvoorwaarden, volgt lopende orders op zodat deze tijdig onze firma bereiken en garandeert een goed en betrouwbaar stockbeheer. Hierbij onderhoud je goede contacten met collega’s bedrijfsintern en leveranciers extern.
- Je werkt in een team met 2 collega’s, een calculator en aankoop manager.
- Je bent mede verantwoordelijk voor de aankoop van grondstoffen, hulpgoederen, wisselstukken en algemene aankopen.
- Je negotieert met de leveranciers omtrent prijsafspraken en aankoopvoorwaarden.
- Je bent mede verantwoordelijk voor de leverancierskeuze van MRO artikels.
- Je bouwt een lange termijn relatie op met de leveranciers.
- Je staat in voor een goed en betrouwbaar stockbeheer van inkoopgoederen.
- Je volgt de lopende orders en prijsaanvragen systematisch op.
- Je beheert klachten omtrent bestelde goederen bij leveranciers, eventueel waar nodig in samenspraak met de kwaliteitsmanager.
- Bovendien help je de boekhouding om de verschillende zendnota’s te verkrijgen alsook te controleren.
- Je verwerft productkennis.
- Je houdt de database up-to-date en accuraat over de leveranciers.