Functieomschrijving
- Je bent het centrale aanspreekpunt voor de internationale partners en interne collega’s. Je staat dagdagelijks met hen in contact en zorgt voor een vlotte coördinatie van al hun vragen over website logins, grafisch beeldmateriaal, documenten… Daarnaast help je de partners met showroom-inrichting, regionale advertenties, events en fotografie.
- Verder sta je in voor het opstellen van boeiende nieuwsbrieven en productupdates voor de export markt. Je maakt de commerciële documenten op voor de verkoopacties.
- Je beheert de klantendatabases via het CRM pakket en stelt gerichte e-mailcampagnes op. Het is jouw taak om ervoor te zorgen dat elke partner de juiste informatie ontvangt.
- Je bedenkt promotiecampagnes en volgt dan ook de uitvoering op. Je zorgt voor een correcte en stipte uitvoering van alle marketing tools en neemt de planning van allerhande drukwerk voor jouw rekening. Ook het organiseren van fotoshoots met de eindklant staat bij jou op de agenda. Je stemt de planning af met de fotograaf, volgt het project op en zorgt voor de input van het beeldmateriaal in het Data Asset Management systeem.
- Jaarlijks neemt de klant deel aan internationale beurzen en events. Je helpt bij de verwerking van leads en af en toe ben je ook ter plaatse aanwezig.
Profiel
- Je bent in het bezit van een Bachelor diploma richting marketing – communicatie of bent gelijkwaardig door ervaring.
- Doordat je actief bent op de export markt is een doorgedreven kennis van Engels een must, aangevuld met een goede kennis van Duits, gezien je verantwoordelijk bent voor de Duitstalige regio. Kennis van het Frans is een plus.
- Je kan terugblikken op een aantal jaren ervaring binnen een commerciële binnendienst of marketing (min 5 jaar).
- Je bent communicatief vaardig en hebt geen schrik om snel te schakelen en kan vlot communiceren per mail, telefonisch en face 2 face. Deadlines schrikken jou niet af, je hebt een can-do mentaliteit en beschikt over een positieve mindset.
- Je hebt een goede kennis van MS Office (Word, Excel, Powerpoint) en kan goed overweg met mailchimp en het CMS-pakket.
Wij bieden
- Je komt terecht bij een internationale speler waar de waarden respect, gedrevenheid, klantgerichtheid en fierheid bovenaan staan.
- Daarnaast kenmerkt de klant zich door een open bedrijfscultuur en korte communicatielijnen. Je krijgt veel vertrouwen en verantwoordelijkheden binnen jouw rol.
- De klant biedt een competitief salarispakket, aangevuld met extralegale voordelen en aangepast naar jouw ervaring en potentieel.
- Ze werken in een 39-uren stelsel en bieden naast wettelijk verlof en ADV ook per jaar 4 extra verlofdagen aan. Je werkt binnen een glijdend uurrooster, een ideale work-life balans!
- Het werkgeluk van de medewerkers is heel belangrijk. De klant investeerd in opleiding, maar ook in een leuke werfsfeer. Er worden dan ook regelmatig leuke events georganiseerd. Denk maar aan afterwork drinks, family day, teambuildings…