Vacature

Junior Accountant

Contracttype: Dagwerk

Referentie: 3135

Update: 23-08-2024

Lisa

Lisa Van Parys

Uw Contactpersoon

Solliciteer nu

Functieomschrijving

In lijn met de ‘algemeen boekhoudkundige’ en ‘specifiek bedrijfsinterne’ regels: alle activiteiten in verband met de administratieve verwerking en inboeken van leveranciersfacturen en creditnota’s, boekhoudkundige gegevens en rapportering om bij te dragen tot een correcte en tijdige verwerking van boekhoudactiviteiten en een correct en tijdig betalingsverkeer met leveranciers. - Het toewijzen en opvolgen van vast actief en berekenen en boeken van afschrijvingen, opvolgen indienststelling en buitengebruik; - Taken in maandafsluiting; - Opstellen van wekelijkse, tweewekelijkse en maandelijkse rapporten en uitvoeren algemeen administratief werk om bij te dragen tot een correct boekhoudadministratie en managementrapportage. - Parttime assistentie bij de leveranciersboekhouding (van A tot Z) om een tijdige betaling naar de leverancier te garanderen en tot een correcte rapportering te komen. - De correctheid van de facturatiegegevens van de ontvangen leveranciersfacturen controleren om na te gaan of ze zijn opgesteld conform de Belgische boekhoudwetgeving; - De leveranciersfacturen, zowel met als zonder bestelbon, om een tijdige en correcte administratie van kosten naar kostensoort en kostenplaats te garanderen, alsook de tijdige betaling van leveranciers; - Bij incorrecte facturatiegegevens, prijs en/of hoeveelheidsafwijkingen, ontbrekende goedkeuring: afstemmen met de leverancier, aankoopdienst en/of verantwoordelijke, indien nodig betaling leveranciers blokkeren, te ontvangen creditnota’s opvolgen en na ontvangst en goedkeuring boeken om correcte afwikkeling van de facturatie te garanderen; - Datering, klassement en archivering van leveranciersfacturen, creditnota’s en zendnota’s om een correcte administratie te garanderen.

Profiel

- Je hebt een diploma Bachelor Accountancy of gelijkwaardig door ervaring; - Een eerste werkervaring is een pluspunt; - Je hebt kennis over boekhouden alsook fiscaliteit/BTW; - Je draagt nauwkeurigheid hoog in het vaandel bij het invoeren van gegevens; - Je gaat discreet en tactvol om met vertrouwelijke informatie; - Je hebt een goede kennis van Engels (zowel mondeling als schriftelijk) en noties van Frans/Duits; - Je bent goed in het gebruik van diverse softwareprogramma’s (e.g. MS Office en ERP-pakket).

Wij bieden

- Een baan in een prettige, veilige en collegiale omgeving, met boeiende en verantwoordelijke taken binnen een internationale setting. - Een horizontale organisatiestructuur en wederzijds respect. - Een aantrekkelijk arbeidsvoorwaardenpakket en uitgebreid sociale voordelen, een bedrijfspensioenplan, gezondheidsvoordelen, mogelijkheden voor flexibele werktijden en hybride werken, en nog veel meer.

Ik wil deze job!

Bel ons op bovenvermeld nummer voor een afspraak of vul onderstaand formulier in en we contacteren je heel binnenkort!

In onze privacyverklaring informeren we je over de gegevens die wij verzamelen wanneer je onze website bezoekt en waarvoor we die gebruiken. Deze site wordt beschermd door reCAPTCHA, hierbij zijn de Google Privacy Policy en Servicevoorwaarden van toepassing.